Fadderbarn

Jag och min sambo hade fadderbarn i Gambia, två pojkar. De har blivit vuxna nu, den ene av dem lyckades med möda ta sig igenom grundskola och gymnasium, den andre hade "läshuvud" och fortsatte på college efter gymnasiet.
 
När jag snart tre år sedan såg faddergalan på TV så tänkte jag - varför inte? Det kunde vara roligt att göra nytta och bli fadder igen, men kanske i någon annan världsdel än Afrika. Så kom brevet så småningom från Plan - du har blivit fadder till en pojke i Kenya. Det är nog meningen att jag ska vara kvar i Afrika. Jag älskar ju denna kontinent (jag tror åtminstone det, hittills har jag erfarenheter endast från den västra delen av Afrika).

Fördelen med Plan är att de hjälper hela byn. Dina pengar garanterar att ditt fadderbarn kan gå i skolan men hela byn ingår i projektet som omfattar hälso- och sjukvård, tillgång till rent vatten mm. Samuels hemby Karoreni tillhör Tharaka distriktet, drygt 100 km nordöst om Nairobi.

              
Djursafari och Kilimanjaro - två populära turistattraktioner i Kenya..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0