Nalle Puh



                                                Bild: www.kolumbus.fi

Min dotter skriver i sin blogg att Nalle Puh är en av hennes intellektuella favoriter (trots sin lilla björnhjärna). Jag gillar honom också därför att han äger så mycket "klokskap". Dessa två citat är mina favoriter:


Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

Så rätt han har. Det är precis innan, när det börjar vattnas i munnen, då honungen är allra godast. Kan det vara så att vi har svårt att leva i och njuta av nuet. Ibland kan planeringen inför en resa vara mera spännande än själva resan.

Om man inte vet vart man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram.

Just det. Jag tror att han menar att vi oroar oss alldeles i onödan för sådant som vi inte kan påverka på något sätt, som ligger helt utanför vår kontroll.


Kommentarer
Postat av: Din dotter

Hej mammeliini!



Vad härligt att se dig här! Ska bli roligt att läsa dina krumelurer.



Välkommen!



Puss och kram!

2009-08-12 @ 20:35:23
URL: http://quodscripsi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack, det värmer. Jag tycker att din blogg är häftig. Jag ska försöka vara lite "kultiverad" (kan det vara möjligt?)

2009-08-12 @ 20:54:38
URL: http://krimskramskrumelur.blogg.se/
Postat av: Dotra

Haha!



Mamma, om någon kan, så är det du!



Jag tycker verkligen att det ska bli spännande att få läsa dina tankar och funderingar. Så känn ingen press, kära mor...;)



Kram

2009-08-12 @ 21:13:34
Postat av: dotra..igen

Och förresten, tack för komplimangen!



2009-08-12 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0