I bärskogen

Jag har i helgen plockat bär. Vi hade tänkt plocka 

       och   

   men jag plockade             .                 Bilderna: wikipedia.org

Det finns sååå mycket blåbär i år och de håller på att bli övermogna, thailändare kunde åkt hit i stället för Norrland. Varför är det så få som plockar bär? Frågan är onödig – jag vet av egen erfarenhet att vi är lata och bekväma. Vilket förråd av vitaminer och andra nyttiga näringsämnen vi har i våra skogar! I stället köper vi exotiska frukter som har transporterats långa vägar till våra matbutiker.

Det är härligt att gå i skogen. Men det är jobbigt att plocka bär, framför allt blåbär. Man får ont i ryggen och händerna blir fula. Att rensa sju liter blåbär hemma i köket är ingen drömsyssla heller. Men nu är det gjort och jag ser framemot alla goda pajer jag kan baka i vinter.


Kommentarer
Postat av: tanja

Och vi ser framemot alla goda pajer vi får äta...;)

2009-09-01 @ 16:51:17
URL: http://quodscripsi.blogg.se/
Postat av: tanja

Så vi är alltså två riktigt bra människor? och ödmjuka..;)

2009-09-02 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0