Musik

Jag halkade in på dansbandskampen på tv i kväll. Och jag förvånas över hur man kan tycka om den här typen av musik. Nästan alla band i kväll hade sångare som saknade både utstrålning och sångröst. Domarna är alldeles saliga över deras prestationer. Men smaken är som baken... Till och med Lady Gaga och hennes musik är bättre. Får en tant i min ålder tycka så?

Visst påverkar åldern musikvalet. Den musik vi hörde när vi var unga kommer alltid att finnas kvar i oss. Musik väcker minnen till liv. Musiken gör oss glada, sorgsna, känslosamma, hela skalan av känslor som en människa kan ha. Alla påverkas vi av musiken, oavsett ålder, men bevisligen påverkas vi inte på samma sätt och av samma musik.

Att höra finsk musik får mig att sakna Finland. När jag hör afrikanska trummor kommer jag ihåg de afrikanska, ljumma kvällarna i Gambia och då får jag längtan till Gambia. Så vävs musiken in i våra liv och vi påverkas av den hela tiden.

Men svensk dansbandsmusik lämnar mig totalt oberörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0