Pulkaåkande

Det är, fortfarande i min ålder, roligt att åka pulka. Men för att kunna åka neråt måste man först gå uppåt. Och det är mycket besvärligare (i min ålder!). Jag lyckades ändå ta mig upp på Vilstabacken ett par gånger i går kväll.

Snön fortsatte falla i princip hela dagen igår så det fanns gott om underlag för pulkaåkandet. Idag visar sig en blek vintersol som knappast ger någon värme men ändå lyser upp och förstärker det vita på marken.


Förberedelserna var noggranna inför varje åk för att få maximal fart.
 Det finns en ny sorts uppblåsbar pulka som är nästan friktionsfri. Jösses vilken fart. 


Kommentarer
Postat av: Tanja

Ja, haha, det var tymgre att ta sig uppför backen. Att man kommer ner, det vet man ju redan...



Jodå, nog planerades det en hel del innan nerfärden (tjejerna..)

2009-12-27 @ 16:34:01
URL: http://quodscripsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0