Sjukling

Det finns fördelar med att vara lite sjuk och stanna hemma. Då får man saker gjorda som man annars inte hinner med. Jag har varit en sjukling idag. Jag har gjort flyttanmälan till Skattemyndigheten. Jag har ringt HSB och de har fixat värmen i min lägenhet. De har hållit på med vatten i huset och jag misstänkte att det kunde vara orsaken till att jag har fått det kallare än vanligt hos mig. Värmeslingan i badrummet har inte heller blivit varm. Men nu har jag värme i alla rum.  Skönt.

Det var länge sedan jag stannade hemma pga sjukdom. För tre år sedan kanske? Trots förkylning brukar jag, som många andra, tappert gå till jobbet. Vilket ju är urdumt. Vi är inte oersättliga och kroppen mår bättre av att vila när den inte är på topp. Det är en ekonomisk fråga också. Bara en enda sjukdag minskar lönen med många hundralappar.


Jag vill inte ha besök av honom. Min mage vill hellre ha Alvedon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0