Afterwork

Ett spontanbesök på en restaurang - det händer inte ofta i mitt liv. En av mina arbetskamrater sa idag: "När ska vi ha afterwork?" Jag svarade spontant: "Varför inte idag?"

Jag sa det på skoj och egentligen ville jag inte, men jag togs på allvar och då kunde jag ju inte backa. Problemet är ofta att när vi diskuterar afterwork så planerar vi så långt framåt i tiden att någon knappt vet om hon/han kan gå ut just den kvällen. Deltagandet blir inte högre med längre planering. Vi blev fem och det brukar vara normalt i dessa sammahang - sponant eller planerat, spelar ingen roll. De som vill och kan följer med.

Parmesangratinerad lax, pannacotta med färska bär som efterrätt, inte dumt alls en torsdagkväll. Cocacola som dryck förhöjde inte smakupplevelsen men jag kunde ju inte lämna min kära bil ensam i parkeringshuset. Han hade blivit jätteledsen.



Pannacotta med vitchoklad och björnbär, namnam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0