Till Afrika på cykel?

Den årliga faddergalan pågår i kanal 4. De visade en kvinna som cyklade till sitt fadderbarn i Senegal, som är Gambias grannland. Jag brukar säga att jag ska bo i Gambia en del av året när jag blir pensionär, om jag är frisk förstås och om jag har råd.

Detta kanske är lösningen - cykla till Afrika på hösten och cykla hem igen på våren. Problemet kan vara att jag inte kan stanna i Gambia och inte i Sverige heller, om jag ska göra resan varje år. Jag hinner bara cykla fram och tillbaka. Det kanske inte är någon bra idé i alla fall.

Mitt fadderbarn genom Plan bor på andra sidan av Afrikas kontinent, i Kenya. Det är ännu längre resa dit än till Gambia. Det kan vara säkrare att spara pengar till flygresan, jag kan ju inte ens laga en punktering. Lösningen är kanske en cykel som inte kan få punktering?


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej Salme!

Hur långt är det till Gambia?

Hälsningar Fredrik!

2009-12-01 @ 20:16:28
Postat av: Tanja

Hahaha! Jo, jag skulle vilja se dig på en cykel till Gambia. Du kan ha en kamera med dig och fota på vägen, så du åtminstone får lite resbilder... ;)



Kram

2009-12-01 @ 21:04:05
URL: http://quodscripsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0