Lägenhet, lyx, lycka

Det var inte meningen att jag skulle köpa den lägenheten. En annan intressent tyckte att den var värd mera än vad jag tyckte. Den var något extra, även om det fanns nackdelar också (surt sa räven...). Men nu är det faktiskt skönt att ta en paus från visningar, budgivningar etc och samla krafter för en ny omgång.

Jag har tagit hand om två barnbarn två kvällar och en natt den här veckan. Jag brukar inte ställa upp som barnvakt mitt i veckan eftersom jag är en hårt arbetande farmor/mormor.

Med tre barn vet jag vad det handlar om att ha barn och heltidsarbete. Men det är stor skillnad mellan då och nu. Då var barnen en del av vardagslivet på annat sätt, det mesta gick på rutin. Men när jag nu har barnbarn hos mig hinner jag inte göra något annat. Att bo ensam utan att behöva ta hänsyn till någon annan och utan att någon annan ställer krav på min tid är en lyxtillvaro, det förstår jag. Men alla förtjänar denna lyx någon gång i sitt liv. Samtidigt är det en lycka att kunna ta hand om sina barnbarn ibland - de är så goa, så goa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0