Köfolket

Kontraktet för lägenheten är skrivet, jag träffade mäklaren idag. Det är exakt tre månader kvar till flytten men tiden går fort – vi är snart i mitten av januari. Det ska hinnas mycket innan dess. Jag åker till mamma i november och sedan är det snart jul med allt vad det innebär – julklappar och lite bakning och matlagning, i lagom mängd.

Igår var jag kövakt på Parken Zoo. Landstinget har börjat vaccinera alla som tillhör riskgrupperna. Vaccineringen började kl. 14.00. När jag kom dit strax efter 13.00 var det redan en lång kö. Jag förstår inte hur folk tänker, alla vill vara först och då blir det så här. Det var kallt och blåsigt ute igår, många blev väl sjuka av att köa och frysa. Det var otacksamt att stå som kövakt, vi fick skäll när vi stoppade några som inte hade nödvändiga handlingar med sig. Jag ska utsätta mig för denna plåga en gång till, nästa torsdag.

                                         Vi är ett folk som älskar att köa!


Kommentarer
Postat av: tanja

blev de arga..jojo, folk är ju fan inte kloka. Om jag inte har med mig de nödvändiga handlingarna kan ju vem som helst ställa sig i kön...

2009-10-16 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0