Uppsala 090909

Det är nollnionollnionollnio idag. Inget märkvärdigt med detta datum eller har någon påstått något annat? Hur som helst, för min del var det en lång men trevlig dag i arbetets tecken. Jag åkte tidigt med en arbetskamrat till Uppsala där vi hade en s.k. nätverksträff. Vi välsignades med bra väder, det var ju en riktig sommardag idag.

Jag har besökt Uppsala då och då i olika sammanhang men jag har aldrig bott där. Jag har en arbetskamrat som studerade i Uppsala och bodde där i flera år. Hon är lyrisk, får nästan tårar i ögonen när Uppsala kommer på tal. Men, jag tror inte att det är staden Uppsala som rör henne till tårar utan det är nog den härliga studenttiden (den förlorade ungdomen??) som gör det.


Det mäktiga slottet i Uppsala

Bilden hämtad från http://www.uppsalaslott.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0