Blivande hundägare?

Blivande hundägare? Jag skojar. Det funkar ju inte när man jobbar heltid.

Det skulle vara underbart att ha en hund, bara en liten sådan. Jag testade mig på en finsk tidnings hemsida för att se vilken hundras som skulle passa mig. Så som mina krav såg ut trodde jag inte att jag skulle få någon träff. Hunden ska inte fälla hår (har ett känsligt barnbarn), ska vara lätt att uppfostra (jag är för vek/snäll), behöver inte mycket motion (jag är lat), är alltid glad och vänlig (det räcker med en surkärring i familjen) osv osv.

Den som matchar mig bäst (enligt denna tidning) är Bichon Havanais. Som nummer två kommer Affenpinscher och som nummer tre Puli.

Nummer 1 och nummer 3 behagar mig bäst, dvs Bichon Havanais och Puli (det är ingen hund utan det är Puli – så säger man i Ungern om denna varelse som härstammar därifrån). Visst är den vacker?

Vilken skulle ni välja?

       

Från vänster: Bichon Havanais, Affenpinscher och Puli. Som valp är alla dessa ännu underbarare.
Bilder: wikipedia.org


Kommentarer
Postat av: tanja

ja puli var ju sötast.



Angående diskussionerna, så tycker väl inte jag att de är så givande och en hel dag?



Jag skulle föredra och läsa litteraturkurs istället om jag ska vara ärlig. Ger mer.

2009-09-03 @ 20:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0