Doften av mat

Det är inte alltid lätt att hitta på vad man ska äta. Jag tänker igenom hela registret av gamla maträtter och de nya som jag har hämtat från nätet. Ibland vill jag prova något nytt, ibland vill jag äta traditionell husmanskost.

Idag avslojar lukten hemma hos mig vad har har ätit till lunch - stuvad vitkål med falukorv. Det smakade gott men lukten här hemma är inte behaglig, jag vädrar med alla fönster öppna.

Men det finns värre matlukter och då tänker jag på den "delikatess" som hade premiär i augusti. Jag har aldrig smakat denna illaluktande, ruttna fisk som nu sägs även ha läkande egenskaper. Jag har en kulinarisk upplevelse att se framemot!

Visste ni att det finns surströmmingsakademi i Sverige?



Kommentarer
Postat av: tanja

Vi har för få akademier i Sverige, that´s why..(?)



angående kvinnorna och födslar. Visst är det så att det ska klemas så förbaskat mycket idag. Det som varit så självklart för kvinnor i alla årtusenden gör man till något onaturligt(?).

2009-09-12 @ 19:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0