Även jag måste säga att

"Alla" talar om Anna Anka, även arbetskamraterna i fikarummet. När första avsnittet av svenska hollywoodfruar sändes förra veckan klickade jag mig bort från kanalen. Sånt skräp ska jag inte titta på, tänkte jag då. Men efter allt jag har läst och hört var jag ju tvungen att se veckans avsnitt. Kvällstidningarna skriver om henne dagligen, hon har funnits med i ett morgonprogram i radio, hon ska sitta som gäst hos Skavlan. Hon vill bli politiker! i Sverige, helst i det kristdemokratiska partiet (som inte vill ha henne, enligt ryktena).

Varför har hon fått sådan uppmärksamhet i Sverige? Det är ett mysterium för mig. Hon har ju inget viktigt att framföra. Det har hänt tidigare och kommer att hända igen, att den här sortens människor får så otroligt mycket plats i media. Kan det ändå vara så att vi ser det som en modern askungesaga? Kunde det hända henne, då kan det även hända mig - att en enkel svensk kvinna kan bli fru till en världskändis och leva i lyx. Vårt samhälle, hela västvärlden, kännetecknas av girighet, pengar, pengar och åter pengar. De yttre värdena uppskattas högre än de inre.

Kommentarer
Postat av: tanja

Nä, den människan har verkligen ingenting att framföra. Det som fascinerar mig mest är att hon har mage att öppna den fula trut hon har och sabla ner folk i hennes omgicning (och inte omgivning) utan att tänka på att hon själv har gift sig till pengar och lider enormt av frånvaron av en hjärna.

2009-09-22 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0