Bildtagningsapparat

Nu har jag en ny bildtagninsapparat, med ganska många megapixlar och en sådan som är kombinerad med en mobiltelefon, ska motsvara en enklare digitalkamera faktiskt. Visst är det en genialisk uppfinning att ha dessa två funktioner i en och samma apparat? Jag vet att de som har bild och foto som yrke eller som hobby, fnyser åt detta. Men för en sådan som jag - som visserligen tror sig äga viss estetisk känsla men äger inte det tålamod som fotografering kräver - är detta en mycket användbar sak. Vem går med en kamera hela tiden? Alla de foton man kunde ha tagit har inte blivit av pga att man inte hade kameran med sig. Bättre att ha bilder med sämre kvalitet än inga bilder alls. När jag går i pension ska jag satsa på kvalitet, testa mitt estetiska öga, jag menar om jag verkligen har ett sådant. Jag borde i alla fall ha mera tid, och då även mera tålamod.

Men jag har barnbarn som hittar objekt som är värda att fångas i bild.  Det mesta i naturen är vackert på sitt unika sätt och det tycker jag Isabella ofta lyckas ta fram i sina foton. Här ett bra exempel från en strand vid Bottenviken:


Kommentarer
Postat av: tanja

Härligt. Jag håller tummarna!

2009-09-28 @ 20:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0