Resa till residensstaden

Det är en aning rörigt i skallen just nu. En lägenhet som jag vill ha, inte vill ha, vill ha, inte vill...jag vet inte vad jag vill. Och jag har rest idag, jag var i Nyköping hela dagen. Jag skulle dit på onsdag, alltså valde jag rätt dag att åka dit, men när jag väl var där trodde jag att det är tisdag.

Under de senaste åren har jag rest en hel del mellan Eskilstuna och Nyköping. I början kändes dessa drygt åtta mil olidligt långa. Att göra denna resa flera gånger i veckan var en mardröm. Men vi människor är anpassningsbara. Jag har upptäckt, när jag nu har rest denna sträcka ca 100 ggr per år, att det inte alls är så långt mellan dessa två sörmländska städer. Varje gång jag startar resan tar autopiloten över. Jag har radion på, ibland sjunger jag med och märker knappast var jag är utan upptäcker bara så småningom att hoppsan - nu är jag framme. Det underlättar ju också att jag gillar att köra bil.

   LA LA LA LAAA.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0