En före detta bilist?

I onsdags gick jag på körkortsundervisning med mina två äldsta barnbarn. De nya reglerna säger att om man vill ge privata körlektioner måste man gå igenom denna utbildning tillsammans med eleven. Det är märkligt att man måste göra det samtidigt med eleven då det ändå inte finns tid för diskussioner och reflektion. Isabella hade redan gått samma kurs med en annan handledare men hon var trots det tvungen att vara med en gång till.

Det tog tre timmar och en kvart inkl. en fikarast. En synnerligen tråkig men troligen viktig start för utbildningen. Det trevliga svarade mina barnbarn för. Man känner sig stolt att sitta där bredvid dem. På äldre dar har jag blivit en sådan som inte kan vara tyst. Jag misstänker att mina kära barnbarn tyckte att jag var jobbig som sa dumma saker. Jag hoppas att de inte skämdes alltför mycket. Men vill de ha mig som handledare så får de snällt stå ut ......

Hur ska detta gå? Jag har haft körkort i över 30 år men det var först nu jag fick veta hur man startar en bil. Sist visades en australiensisk film om otäcka bilolyckor. Efter denna skräckfilm vågar jag knappt köra bil själv, ännu mindre sätta mig bredvid någon annan bakom ratten!!


Ett säkrare sätt att färdas med bil?


Kommentarer
Postat av: tanja

hahaha! jaa-a du mamma, du tror inte att dina barnbarn är vana vid att du säger vad du tycker?



Och tänk positivt, ÄNTLIGEN fick du veta HUR du startar en bil på RÄTT sätt... ;)

2009-09-11 @ 14:22:02
Postat av: Tanja

Kommentar till bilden...Det kan bli lite jobbigt vid nedförsbacke...

2009-09-12 @ 13:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0