Om att skriva

Mitt barnbarn säger att hon har svårt att hitta på något att skriva om i sin blogg. Att hon inte bara vill skriva "en massa blaha" utan vill ha något riktigt att säga. Jag förstår henne, jag var likadan i hennes ålder och fortfarande får jag samma känsla, ibland - "vad håller jag på med, detta är ju bara nonsens". Men jag har kommit fram till att jag skriver för mig själv i första hand.

Så, Isabella, det är bra att du skriver, även "blaha". Om du inte vill publicera ditt "blaha" på bloggen så skriv någon annanstans och lägg undan. Att skriva är kreativt och jag tror också att det är ett bra sätt att strukturera sina tankar.

Josefin - detta gäller dig också! Babbla på bara!

Vi äldre som har upplevt mycket har flera saker att referera till. Mitt "skafferi" av ämnen är överfullt, det tar lång tid att tömma detta skafferi. Trots detta fungerar det inte alltid - man måste ha inspirationen också.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag håller med.Att skriva innebär att få ur sig sina tankar och funderingar och sätta "verkliga" ord på dem. Det behöver ju givetvis inte ske här. Som jag sagt, min blogg är min klotterplank, ibland skriver jag seriösa saker, andra gånger inte. Jag skriver inte heller för att andra ska läsa den, jag skriver för att jag tycker det är kul och kreativt. Sen om andra läser det, fine. Men det är inte huvudsyftet.



Kram

2009-09-05 @ 11:50:22
URL: http://quodscripsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0