Trevligare att vara två?

Att vara singel har sina fördelar. Men när man har varit singel ett antal år börjar man sakna något annat. Jag börjar misstänka att jag är en orolig själ som inte vet vad jag vill. Om jag inte kan åstadkomma någon annan förändring i mitt liv och när det börjar bli tråkigt, då flyttar jag. Det är bara ett exempel på förändring. Men jag kan inte flytta vart tredje år, det går inte.

Till och med Nalle Puh har upptäckt vilka fördelar det kan finnas i tvåsamhet.
”Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar, om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två.” 

Men vi önskar inga översvämningar eller jordbävningar. Nej, utan vi nöjer oss med vardagliga glädjeämnen, sorger tillhör också livet. Det sägs att delad glädje är dubbel glädje. Och en börda är lättare att bära om man är två. Men att hitta någon att dela sina upplevelser med är inte lätt. Eller jag borde uttrycka mig så här – det är inte svårt att hitta någon utan det svåra är att hitta ”rätt”.

Ge inte upp – fortsätt att söka. Själva sökandet i sig är en process som ger livet innehåll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0