Tomma bokhyllor

Att packa kan ta tid - om man har tid. Eftersom jag har drygt två veckor kvar till flytten så har jag tid. Och det betyder att jag hinner fundera om jag verkligen behöver spara allt. Jag kommer att kasta bort en del saker.

Idag har jag packat ner alla mina böcker. Jag hittade böcker som jag hade glömt bort. Bland annat Ebbas dikter, en av dem i föregående inlägg. Om man dessutom börjar läsa böcker medan man plockar ner dem från bokhyllan så krävs det mucho tid. Men jag hittade en pärla bland hennes dikter och jag kommer att undersöka boken närmare när jag hinner.



Bilden är hämtad från http://www.mynewsdesk.com


Kommentarer
Postat av: Tanja

men mamma, du behöver ju faktiskt inte läsa böckerna samtidigt som du packar ner dem... Om du undrar varför jag är vaken vid den här tiden, så sitter jag faktiskt och knåpar ihop en helt outstanding uppsats (enligt min mening, sen vet jag ju inte vad lärarna tycker). Mycket kloka ord och...tjaa, upprepningar från mina tidigare uppsatser och inlämningar.. ;)

2010-01-07 @ 02:40:15
Postat av: Mamma

Kom ihåg att följa kurslitteraturen. För mycket egna tankar är inte bra......

2010-01-07 @ 09:41:58
Postat av: Tanja

haha! Jag vet mamma. Det är tydligen en otroligt viktig vågskål att försöka balansera med. Och när det gäller läraryrket, så har jag tvivlat några gågner om det är verkligen något för mig, men kommit fram till till den slutsatsen att det är otroligt givande att jobbamed ungdomar. Jobbigt? Ja, självklart är det det emellanåt, men som jag skrev de bra stunderna överväger. Ibland undrar jag om inte det jobbiga med yrket är kollegor som fortfarande har en förlegad syn på skola/elever och det faktum att mycket handlar om dokumentation. Skriva, skriva, skriva om allt och inget. Men men, den korta stund man får arbeta med eleverna är trots allt det positiva.

2010-01-07 @ 14:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0