Grappa

Vad är grappa? Grappa är pressade druvrester från produktionen av vin och har därför tidigare setts som en dryck av låg kvalitet. Men så är det inte längre idag. Restaurangen Grappa i Eskilstuna serverar många olika sorters grappa men eftersom alkoholhalten är hög så väljer man andra sorters drycker när man går ut en vardagkväll.

Jag var på Grappa med mina arbetskamrater igår kväll. De serverar även väldigt god mat. Ett glas rött till maten gör inte saken värre. Det var en kulinarisk njutning som jag inte har upplevt på väldigt länge.

Vi tog avsked av en arbetskamrat som slutade förra veckan. Hon tillhör den yngre kategorin av mina arbetskamrater som fortfarande är attraktiva på arbetsmarknaden. Hon fick ett nytt arbete och lämnade oss.


Grappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0