Pratsjuk?

Varje fredag är veckans höjdpunkt - två dagars ledighet väntar efter en hel arbetsvecka. Lördagen är nästan ännu bättre. Dessa två vilodagar går så otroligt fort, nu är det söndag och jag fattar inte vad jag har hållit på med. Jag satte mig ner och började reflektera över min helg. Ja, jag har fått saker gjorda hemma, jag har tittat på tv, jag har läst. Jag har spelat mahjong på datorn, lagat mat och gjort lunchlådor för hela veckan. Men jag upptäckte en sak - jag har inte talat med en enda människa ansikte mot ansikte sedan i fredags, förutom några minuters telefonsamtal med min mamma. Jag talar till katten ibland men hon svarar sällan.

Vad kan man dra för slutsatser av detta? Nja, det beror på. Vill man vara en eremit så är det ju toppen. Är man inte det så blir man det så småningom. Eller så måste en förändring till. Men hur? Det är bara jag själv som kan lösa problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0