Äldre och fåfänga

Är det fåfänga att även vi äldre vill hänga med i mode? Vi som älskar kläder får problem när vi går i pension. För mig personligen är en av de värsta förlusterna med sämre ekonomi att inte kunna förnya min garderob lika ofta som tidigare. Därför håller jag mig kvar i arbetslivet så länge som möjligt. Självklart är mat och boende våra grundbehov, på dessa punkter kan man inte snåla för mycket, men det finns så mycket annat som man vill unna sig. Med risk för att låta ytlig vill jag påstå att kläder är viktiga och att de och resor/upplevelser av olika slag sätter guldkant i tillvaron.
 
Men - så här desperat får man inte bli
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/aldre-damer-snattade-klader-6505550-artikel.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0