You are worth it

Det händer någon kväll, inte ofta, att jag sätter mig i soffan för att titta på tv. Jag bläddrar med kanalväljaren. Minst hälften av kanalerna visar reklam. Jag går till programtablåerna i stället för att se aktuella och kommande program för kvällen. Det är dokusåpor, bygg- och heminredningsprogram, amerikanska färdigskrattade serier, och givetvis sport när det är något större evenemang på gång. 

Jag hittar inget av intresse men bestämmer mig för att ändå sitta kvar (och sticka?) och vänta på nästa nyhetssändning.

Det finns ofta sevärda långfilmer på tv men man kan inte börja titta på en film kl. 21.00 om man ska jobba dagen efter. En 1,5 timmars bio kräver minst 2,5 timmars närvaro alla reklamavsnitt inräknade. Fast det kan ju vara bra att veta hur jag får det där vackra långa, böljande håret (because you are worth it) eller hur dina fula, nikotingula tänder blir jämna och vita. 

Detta är väl ändå ett tecken på att man börjar bli gammal när tv-utbudet blir ointressant. Då har man något att se framemot – serier typ ”Glamour”, ”Hem till gården” och ”Lilla huset på prärien” som visas dagtid – när man har gått i pension. Eller?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hahahahahhaa! Jösses vad jag garvar! Du är ju så rolig!



Kram!

2010-08-25 @ 14:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0