Det ekar hemma

Tommare och tommare blir det. Nu ekar det hemma, både gardiner och mattor är borta. Men jag står så gärna ut med stöket, bara en vecka till.

I morgon blir köpet klart, jag ska till banken på förmiddagen. I helgen ska vi flytta lite saker men den stora flytten sker först om en vecka på lördag. Golven i två av rummen ska slipas först. Jag väntar gärna för att få det gjort innan jag flyttar in. Hon som köper min lägenhet flyttar ändå inte in förrän på slutet av månaden.

Det mest underbara med denna flytt är att jag inte behöver flyttstäda. Mäklaren erbjöd flyttstädning om man tecknade avtal under september - december 2009. Det känns lyxigt att lämna en tom, ostädad lägenhet och flytta in i en (förhoppningsvis) städad lägenhet (visserligen dammig efter golvslipningen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0