Nätabstinens

Det blev en paus i bloggandet och i allt annat som är beroende av nätuppkopplingen. Comhem beslutade att stänga av mitt bredband och min fasta telefon den sista november. Varför? Ja, fråga den som vet. Jag vet inte och det vet nog inte Comhem heller även om de påstår att de vet det. De säger att jag har sagt upp abonnemanget till den sista november. Och jag undrar, varför skulle jag ha gjort det? Varför skulle jag ha sagt upp det redan nu när jag flyttar först efter den 15 januari?

Jag försökte ringa Comhem första gången i tisdags då jag upptäckte mina kontaktproblem. Men då var det lång kö och telefonrösten bad mig återkomma senare. Jag tänkte att det är väl något allmänt fel eftersom troligen hela Eskilstuna ringer samtidigt.

Fortfarande inget nät igår när jag kom hem från jobbet. Då kom jag äntligen fram på telefon (mobil!) och fick veta att mitt abonnemang hade upphört. Gissa om jag var förbannad.

Vet ni vad killen säger? Att det inte gick att förlänga abonnemanget utan jag var tvungen att beställa ett nytt. Efter att funderat en halvtimme så ringde jag igen. Man måste komma igenom många portar innan man är framme. Ni vet "tryck på 1 om du redan är en kund, 2 om du vill ... osv". Jag kom fram till en tjej som kopplade bort mig så fort jag började tala. Jag försökte verkligen säga "men lyssna på mig, jag har valt rätt siffra", sa jag, men nej, det gick inte. Så jag blev kopplad till en annan tjej. Jag berättade min historia och beställde ett nytt abonnemang. Vad ska jag göra? Jag kan inte vara utan nät i nästan två månader. Jag har lidit av allvarliga abstinensbesvär i två kvällar utan Internet. Hon lovade att "från och med i morgon är det klart".

Ändå ringde jag Comhem igen idag från jobbet. Jag ville tala med den enhet som tar hand om uppsägningar och höra vad de hade att säga (de har öppet endast dagtid). Då kom det fram att det inte fanns någon beställning! Men tjejen sa ju igår kväll att hon fixar det! "Ni är ju inte kloka", skrek jag i luren.

Vad ska man göra? Jag har inte kvar någon bekräftelse som kom via e-post när jag hade lånedator. Jag rensade bort all e-post när jag lämnade datorn tillbaka. Nu fixade killen i alla fall att jag har både nät och telefon. Men nu fick jag minsann 3-månaders uppsägningstid när det hade räckt med en månad. Alltså - jag beställde ett abonnemang och gjorde en uppsägning samtidigt. Låter det vettigt?

Fattar någon något av detta? Nehej, inte jag heller.

Elabonnemang har jag inte orkat gå vidare med än. Min elleverantör är Eon men de säger att jag måste göra flyttanmälan till Eskilstuna Energi och Miljö. Låter detta vettigt? Nej, inte detta heller.


Kommentarer
Postat av: tanja

Hahahahahaha! Fy fasen vad jag sitter och garvar!!



Du är ju helt outstanding på att återberätta allt också!

2009-12-03 @ 21:47:45
Postat av: Tanja

Jaha, så nu har snyfthistorierna påbörjats igen. Jo, är det inte annars man är världens underbaraste, så är det i alla fall då när någon behöver något.. ;)

2009-12-04 @ 14:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0