Mat, mat

Julen står vid dörren, det upptäckte jag idag. Om jag fortsätter att skriva om min vardag så kommer bloggen även i fortsättningen handla om mat. Mat ingår så naturligt i vardagen att man inte tänker på det. Men bloggandet har fått mig att inse hur mycket energi vi lägger på mat - planera, laga och äta den.
 
Jag åt finsk julmat hos finska föreningen igår. Idag har jag handlat och börjat förbereda jul hemma. Att förbereda jul hemma handlar förstås om mat, vad annars. Detta är lite motsägelsefullt eftersom jag inte direkt älskar julmat. Jag ska försöka hitta på något nytt till julbordet förutom de traditionella rätterna. Kanske detta

Rödbetstsatsiki låter intressant, annorlunda men ändå juligt


Kommentarer
Postat av: Tanja

mmm, det låter faktiskt gott och ser juligt ut.. ;)

2009-11-30 @ 14:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0