Gambisk konst

Jag håller på att testa min digitalkamera, nej, jag menar min mobiltelefon. En trött fredagkväll som denna, när tanken står stilla, kan man i brist på något bättre, ladda upp en egen bild. Mina bilder brukar oftast vara hämtade från Internet eller Clipart.

Min favorittavla är målad av Etu N´dou, en gambisk konstnär, vars "art village" jag har besökt i Gambia. Tavlan köpte jag visserligen i Sverige, av mannen som har sponsrat Etu´s skolgång.

Etu har haft flera utställningar i Sverige. Jag tänkte lägga in en länk till hans hemsida där det finns många, många fler vackra tavlor och även bilder från hans by, men jag har tappat bort länken. Men jag låter er beundra tavlan som jag har hemma hos mig.



"After the storm"


Kommentarer
Postat av: Tanja

tyvärr kommer inte den där tavlan till sin rätt i fotot. I verkligheten är den oerhörd behaglig att titta på, då den har mjuka, jordnära färger och mot din vinröda vägg är den väldigt fin.



Kram!

2009-12-03 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0