Vitsar och el

Jag har inte hört tidigare att det finns VM i vitsberättande. Idag läste jag att denna tävling anordnades av Readers Digest. I år vann Sverige, Finland kom tvåa.

Jag hade tänkt berätta den bästa vitsen här men kom på andra tankar. Så bra är den inte. Så jag låter bli.

Lite stöddig var jag nog när jag började blogga. Det fanns ju hur mycket som helst att skriva om. Är det så att berättelserna börjar ta slut? Eller är jag bara så trött att jag inte orkar?

Alla förändringar i livet orsakar så otroligt mycket extra jobb. Jag ser givetvis framemot att flytta men...  I kväll tänkte jag göra en flyttanmälan till elleverantören via nätet. Jag hade ju fått både användarkod och lösenord. In kom jag men det gick ju inte göra någon anmälan. E-on (min elleverantör) påstår att jag inte har något "aktuellt abonnemang". Men elström har jag och fakturorna kommer och betalas också. Jaha, vad gör man då? Då får man väl ringa och vänta evigheter i telefon. Och medan man väntar så säger en röst: "Har du tänkt på att du kan sköta dina ärenden via "din sida" på nätet?" Moment 22 alltså.

Sånt här bemötande gör mig så förbannad. Man kan försöka behärska sig och inte bli arg. Men när man äntligen kommer fram och kan framföra sitt ärende så är det svårt att vara trevlig. Vilket jag ju, givetvis, är .






Kommentarer
Postat av: Tanja

Haha! Du har alltså ingen el. Underbart. Dina lampor lyser i alla fall hemma hos dig...Gud sade; varde ljus och det blidde ljus... Har du funderat på att komma hit och göra samma sak, så kanske jag slipper de där dyra räkningarna... ;)

2009-11-18 @ 22:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0