Danskväll blev Gambianytt

Alla ni som tänker vaccinera er mot svininfluensan, var beredda på att ni kan bli dåliga av vaccinet. En del känner endast lite ömhet i armen, andra får lindriga förkylningssymptom.

Så blev det med mig. Jag började bli dålig fredag eftermiddag. Ipren och Alvdedon hjälpte så att jag kunde hålla mig på benen. Men igår när jag hade varit på stan var jag helt slut. Det värkte i hela kroppen och jag kände mig febrig också. Så jag tog en Alvedon och gick och la mig, vilket jag sällan gör på dagen. Jag sov en timme och sedan var det onda borta. 

In i duschen och göra sig fin för finska dansen. Det var en gammaldags händelse i Finska föreningen, först lite teater och sång, sedan fika och sedan dans. Men jag och min väninna gick redan efter fikat. Hon ville inte vara kvar så det blev en danskväll utan dans.

I stället satt jag och klistrade adressetiketter på tidningen Gambianytt, här framsida av tidnignen (Triumfbågen i Gambias huvudstad Banjul i bild):



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0