Idol, glass och likör

En härlig fredagkväll och Idol på TV. Så kommer mina fredagar att se ut framöver. Jag skulle inte kunna tänka mig att gå ut någonstans. Det krävs inte så mycket gott heller, lite glass i en skål räcker så väl. Kanske, kanske lite senare på kvällen, om jag känner för det, kan jag ta en liten likör (tyrni = havtorn), en flaska som är öppnad för länge sedan och som jag smakade förra helgen för att kolla om den blivit skämd. Men den hade inte inte fått någon konstig smak - förresten, hur vet jag det? Jag har ju aldrig smakat denna likör tidigare, andra har öppnat flaskan. Den kanske inte alls smakar så här egentligen.



Bär från havtornsbuske är rika på vitaminer, främst C-vitamin. Det är grejer det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0