Humor med djup

Mark Levengood var med i Sisu-radio igår när den finska radion i Sverige firade sin 40-årsdag.

Han sa att den finska humorn är mer nyanserad än den svenska. Jag håller med men jag vet att jag är jävig att uttala mig om detta. Det sitter kvar, trots mina 39 år i Sverige, en finskhet i djupet av själen som inga år utomlands kan ta bort.

Men oavsett vad man tycker om den finska humorn så tycker även svenskarna att Mark Levengood är rolig. Oftast är det inga märkvärdigheter, han bara ”får till det” på något sätt. Hans bok ”Hjärtat får inga rynkor” innehåller korta berättelser med mycket vardagshumor i.

Bilden är hämtad från http://www.mankeli.com och har inget samband med Mark Levengood.


Farligt att röka? Skitsnack, inga problem alls!
Säger Mauri, 28 år.


Kommentarer
Postat av: Tanja

Haha! nä, inga problem alls.

2009-09-05 @ 21:15:19
URL: http://quodscripsi.blogg.se/
Postat av: tanja

Haha! Jag tänkte faktiskt skriva inom parentes: avsaknaden av hjärna?

2009-09-05 @ 21:56:39
Postat av: tanja

Åh , herrejösses vad jag skrattar..jo, det hade varit en syn..

2009-09-06 @ 01:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0