Söndag och Poirot

Jag gick upp i morse med en massa planer för denna söndag men det blev bara en till urtråkig dag. Regnet kom på eftermiddagen. Det är inte fråga om något uppfriskande sommarregn längre utan det är regn som säger att hösten är på väg. Lika bra att inse att sommaren är slut.

Då tänkte jag att OK, vi gör något nyttigt av situationen. Jag gick ner för att boka tvättstugan, den brukar vara ledig någon tid på söndagar. Men någon djä-l hade bokat tvättstugan hela dagen, från morgon till kväll. Så utomordentligt irriterande.

Och inte känns det bättre heller att det är måndag i morgon. Så - trots allt var kanske inte söndagen så tokig i alla fall - alltså jämfört med måndag.

Det hände en trevlig sak idag. Jag var på en lägenhetsvisning, en jättefräsch lägenhet nära min arbetsplats. Vi får se hur detta utvecklar sig, det var många på visningen och den visas en gång till på onsdag.

Hercule Poirot och "Död på Nilen" på tv. En värdig avslutning för dagen. God natt till er som läser detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0