Änderna fryser

Det blev ingen resa till Stockholm idag pga inställda tåg. Vi hade viktiga saker att diskutera på mötet men vad ska man göra, de får klara sig utan mig. Jag fick en trevlig promenad i det soliga vädret till tågstationen och tillbaka. När jag går till stan från min nya lägenhet så går jag över en liten gångbro intill Munktellarenan. Det är hur vackert som helst där på sommaren.

Stackars änder har det inte trevligt i denna kyla. Det är strömt och därför öppet vatten nära bron och där kan änderna vara i sin naturliga miljö. Men de flesta hade kommit upp på isen, många upp på gångbron för att tigga mat av förbipasserade människor. Jag tog några kort när jag gick förbi.



Kommentarer
Postat av: Tanja

Ja, man kanske skulle ta en daglig tur till parken bara för att mata dessa stackars små...



Personligen är jag också jävligt trött på vintern...hur vackert det än må vara när solen skiner och snön gnistrar som ädelsetenar på marken.. trött på det.

2010-02-22 @ 12:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0