Opraktiska hem

Jag förvånas ofta över hur opraktiska våra hem är. Dörrar som öppnas mot varandra, fönster som bara öppnas utåt - ganska svåra att tvättas, felplacerade skärbrädor i köket, osv osv.

Ett annat irritationsmoment är taklampor av olika slag. När du måste byta glödlampa så måste du ha hela arsenalet av verktyg till hands och du når inte skruvarna från en vanlig pall om du inte är 2 m lång. Det finns otaliga exempel på denna opraktiskhet i våra hem.

Vi kan så mycket idag och vetenskapen går framåt men de allra enklaste saker i vår vardag utvecklas sakta. Visst görs det förbättringar men oftast handlar det om design och inte användarvänlighet.

Min ilska beror på att mina två hallampor slocknade samtidigt. Det tog en halvtimme att skruva ner dessa plafonder. Nu har jag endast nakna glödlampor i hallen. Och jag lovar - dessa takarmaturer ska inte upp i taket i min nya lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0