VAB

Ni som är gamla  vet kanske inte vad det betyder när man "vabbar". Jag vabbade idag förmiddag.

Mina yngre arbetskamrater brukar vabba men nu fick även jag tillhöra denna märkvärdiga krets av vabbare.

Mitt 7-åriga barnbarn sov över hos mig i natt. Tanken var att jag skulle skjutsa henne till skolan innan jag åker till jobbet. Men hon vaknade febrig i morse. Efter en kort betänketid kom jag fram till att jag faktiskt kunde vara hemma med henne halva dan. Hennes pappa hämtade henne strax före kl. 13.00.

Det var länge sedan jag vabbade senast, fast så hette det inte på den tiden. Och jag tar tiden från min flex/årsarbetstid. Försäkringskassan har för mycket att göra ändå.

VAB = vård av barn            


Den goa tjejen för ett antal år sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0