Kommissarie Morse

Man kan faktiskt mysa alldeles ensam. Jag fick en presentcheck från en garnaffär i julklapp (!!) som jag äntligen löste ut. Handlade garn alltså.

En fredagkväll med kommissarie Morse och stickning - det är mysigt. Jag märker att mina krav är inte så stora längre. Visserligen går jag till kylskåpet då och då om jag har en chokladkaka där eller kanske ett paket Mini-Magnum i frysen.

Jag konstaterade igår kväll att det inte finns någon drink, inte ens ett glas rött, som jag skulle vilja byta mot mina Mini-Magnum'ar - men jag måste erkänna att prioriteringarna varierar. 

Kommissarie Morse blir jag mer och mer förtjust i. Jag till och med funderar på att köpa serien på DVD. Han är sarkastisk och arrogant  - en snobbig "skitstövel" egentligen. Men även människor av hans sort har passioner - kommissarie Morse älskar opera och man får höra olika stycken i varje avsnitt. Mitt besök i Dalhalla och Trollflöjten fick mig att uppskatta opera mera om bara situationen och stämningen är den rätta.

Jag läste att Morse dödas i seriens sista avsnitt, som jag inte har sett än. Skådisen som spelade Morse är också död sedan början av 2000-talet, tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0