Juholt

Håkan Juholt avgår. Det var en envis rackare men till slut gav han upp. Återigen tänker jag på mediernas inflytande, hur starkt deras skriverier påverkar den riktning hur saker och ting utvecklas i samhället.

Han var inte/är inte min favorit, jag har inget behov av att försvara honom. Man kan säga att mina politiska intressen, om jag nu överhuvudtaget har sådana, ligger någon annanstans i den blå-grön-röda skalan. Men när mediadrevet satte i gång var han chanslös. Visst gjorde han misstag, av dumhet eller av slarv. Men han borde fått mera tid, alla med seriösa avsikter borde få en rimlig chans innan man halshugger dem.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Nu förstår jag var jag fått min intelligens från... ;) Du ör så klok! Kram!

2012-01-27 @ 14:56:39
Postat av: Anonym

och självgodheten också... Kram

2012-01-27 @ 15:53:00
Postat av: Anonym

och självgodheten också ... kram

2012-01-27 @ 15:54:44
Postat av: Tanja

Jupp, den med... :)

2012-02-01 @ 19:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0