Rockelstad

Det är väldigt viktigt att ibland komma ut till ny miljö med arbetskamraterna. Den här gången hade vi våra planeringsdagar på Rockelstad slott mellan Eskilstuna och Nyköping. Vi hade ett digert program som vi hann gå igenom men hade även avkoppling och samvaro med på schemat. Jag har känt till Rockelstad länge, det är ett populärt ställe för bröllop och andra familjehögtider och en av mina arbetskamrater har firat bröllop där.

Det blev en mycket trevlig vistelse med god mat, promenader i skog och mark och främst av allt - vårt boende var extraordinärt. Alla fick inte rum i själva slottet men rummen i flyglarna var också fint inredda med gamla möbler och nya, fräscha badrum. Tre av oss fick rum i slottet, jag var en av dem. Jag bodde i ett rum som heter "Grevinnans sängkammare".  Sängen var jätteskön och spökena höll sig borta hela natten. Lyxigt!


Grevinnans sängkammare i Rockelstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0