Vad är vi rädda för?

Elisabet Höglund skriver "Jag räds nätbedragare mer än FRA".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article18028916.ab
 
Jag håller fullständigt med henne. Jag är vaken och misstänksam mot alla avvikande mail men det skulle även kunna drabba mig om jag fick ett meddelande från något av mina barn eller barnbarn att de befinner sig i nöd någonstans långt borta i världen.
 
Men på vilket sätt kan FRA skada mig? Jag har inte heller något att dölja, de får gärna läsa all min kommunikation, hur jag surfar, vilka sidor jag besöker.
 
Om Sverige skulle "spionera" ett annat land - än sen då. De andra staterna gör ju ändå samma sak med oss. Varför för vi ett sådant j-a oväsen? Vi i Sverige ska värna om Sverige och människorna som bor här. Om de dessutom lyckas spåra terrororister och stoppa terrorhandlingar har FRA verkligen gjort en tjänst för oss alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0